the-wallabys.reismee.nl

Op naar Toucan Road Cocles

Zaterdag een reisdagje, heenweg naar Nomad America ging volgens plan. Volgens de mannen ijs verdiend omdat we volgens planning rond 09:00 uur wegreden. Allebei nog gereden in deze gave 4 WD Toyota Hillux. Gabriel van Nomad America ontving ons, alles snel okay en door naar de andere huurauto. Allemaal duimen dat de auto groot genoegen voor onze bagage . Alle verhalen waarbij dit niet zo was en de jongens elkaar niet konden zien kwamen naar boven vooraf.

Gabriel vertelde over zijn zus die nu 2 jaar in NL werkt , hoge baan in belasting van een internationaal bedrijf. Vindt het wel koud in NL, maar doet dit o, straks een goede functie in Costa Rica te krijgen . Hij verteld wat we al vaker hebben gehoord dat het in Costa Rica niet makkelijk is om een goed betaalde baan te krijgen. Zelf heeft hij net als de andere medewerkers geen loon gehad gedurende ruim een jaar dat het bedrijf gesloten was door de regels rond COVID . Voetbal en surfen zijn zijn hobby’s, loon is ongewijzigd, uitgaven sterk verhoogd. Voor een kilo tomaten betaald hij nu 5 x meer dan voorheen. Door de gascrisis door de oorlog in Oekraïne wordt alles alleen nog maar duurder. Toch blijft ook zijn levenshouding Pura Vida. Dat is het leven , kijken hoe het verder gaat. En ja hij weet alle namen Memphis Depay , De Ligt, De Jong… Voetbal is een nati9nale sport en hij zal de wedstrijd Costa Rica - NL ook niet vergeten . Als de jongens zeggen :” Yves met Tim Krul ( keeperswissel ) herkent hij het direct. Ons mailadres doorgegeven voor zijn zus, misschien zien we haar nog in NL.

Jawel de tweede huurauto is groot genoeg voor onze bagage !!! Met de tip van de verhuurder verderop in een lokaal café heerlijk Costa Ricaans gelunched. In San Jose meer ruimte voor diversiteit, de jongen die ons bediende had gave groene nagellak op en waardeerde het dat Jeroen hier positief over sprak.

San Jose uit kost natuurlijk even tijd, ook leuk om al die drukte te aanschouwen. De afspeellijst door Jelte gemaakt na aanleveren van nummers geeft 1,5 uur héérlijke meezingers en afsluiting met White Christmas…. De vertraging op de route 34 , bijna volledig van San Jose tot Limon onder constructie…..hadden we niet zien aankomen. Rond 20:15 uur bij onze laatste plek gearriveerd voor een afsluiting aan de Caribische kust. Opgewacht door Liar, beheerder, die vooral blij was dat we zonder ongelukken waren aangekomen .

De constructie van de weg duurt al jaren, maar als je pech hebt dat er een ongeval is gebeurd laten ze dat soms rustig uren de weg blokkeren hier… Hij is afkomstig uit Israël, via Canada nu al jaren in Costa Rica en waardeerd het zeer, Nog wel de waarschuwing geen waardevolle dingen in de auto of onbeheerd, voor je het weet is het weg…

De vermoeiende dag goed kunnen afsluiten in de heerlijke villa JoeyShe.

Diny Cornelissen

En nu voorbereiden op de terugreis!!! Jullie hebben een vacante meegemaakt, net zo wat jullie wilden!! Geniet daar nu nog even van
STRAKS GOEDE THUISREIS ????