the-wallabys.reismee.nl

Ecothermales Quepos

Na een nacht in Laguna Vista Lodge, waar de mannen nog een nieuw kaartspel hebben geleerd van een jonge Amerikaan uit een groep Amerikaanse reizigers na het ontbijt de volgende dag weer de kans om het park uit te gaan.
Niet voordat we alle vier hebben gedoucht in de prachtige buitendouche met uitzicht op het regenwoud !
Rivier is weer toegankelijk, dus weer onze reis opgepakt. Jelte heeft een mooi filmpje gemaakt met begeleidend commentaar van het doorkruisen van de rivier. Duidelijk te zien dat er schade is geweest door het noodweer, al is men ook weer heel snel met het herstel.

overal horen we terug dat er weinig tot geen compensatie is geweest tijdens de corona pandemie die het toerisme erg heeft geraakt de afgelopen twee jaar ( 3 maanden een paar 100 Euro per maand daarna geen compensatie meer ).

Doel is Ecothermales Quepos , natuurlijke thermaal bronnen , maar minder bekend en toeristisch aan de Pacifische kust, half uurtje de bergen in rijden . de 4wd komt weer goed van pas, we rijden zo makkelijk over de onverharde weg de bergen in. Bij aankomst een nog natte plek om te kamperen, vriendelijke eigenaar, ja hoor we kunnen de thermaal baden gebruiken zo vaak we willen. Er is geen licht, maar met een lamp prima als wij er savonds heen willen .

De plek is een aantal jaren geleden bij toeval gevonden, was een farm, maar bij de koop bleek het water wel erg warm wat de eigenaar wilde drinken. De bron is waarschijblijk het gevolg van een botsing van architectonische platen. Een vulkaan is niet dichtbij wel in de buurt enkele actieve plekken. De ligging van de baden is paradijselijk. Net achter onze kampeerplek / parkeerplaats liggen 6 kleine baden in het bos met een klaterende rivier op de achtergrond. Heerlijk in gelegen in de avond met onze lamp en de volgende ochtend opnieuw, meditatief moment als Tjomme niet bezig is om een nieuw spel te verzinnen zoals het verstoppen van slippers onder stenen of opdrukken onder water . Jelte heeft als een dolfijn het water uitgespoten, maar nee eigenlijk mag je het niet drinken. Reden is dat het sulfiet wat in het water zit tot infectie kan leiden ( schijnen enkele jaren geleden zelfs bij andere bronnen tot fatale gevolgen hebben geleid ).

kennis gemaakt met Anouk, jonge vrouw uit NL, sinds enkele jaren woonachtig in Costa Rica , nu schoondochter van de eigenaar van deze bronnen.

Door de regen en de hoge luchtvochtigheid is het drogen van spullen moeilijk, de geur in de tent wordt er niet beter op. Met de toegenomen regen gekozen voor vervolg nog een overnachting in een appartement in combinatie met Manuel Antonio NP. Doel grotere dieren spotten als dat lukt .

overdag onverwachts zin, kunnen gebruiken om kampeerspullen Te laten drogen.
Nog een slang gezien bij de eigenaar , zoon van, rustige dag, bezoekers voor de baden zijn allemaal enthousiast over onze daktenten en de plek bij de bronnen.

In de namiddag eerst nog onderweg gelunched, nasi, eieren ;( van de kippen van de laatste kampeerplek ), afgewassen in de rivier en door naar het appartement dichtbij Manuel Antonio NP.

Diny

Het blijft spannend met al dat water nietwaar? Met sulfiet in water, en jullie hadden afgewassen in de rivier!!! Of was dat weer ergens anders? Jullie zien wel ontzettend veel, goed dat je foto's maakt want dat is toch niet allemaal te onthouden!!! En Jelte en Tjomme, nog een kleine week en dan is Spaans spreken verleden tijd, dus nog effe lekker daar genieten. Groetjes allemaal van ons tweetjes

Geno

Wat hebben jullie weer een toplocatie gevonden. Supermooi.