the-wallabys.reismee.nl

Corcovado of toch anders

Na 2 nachten in camping Adonis waar veel kunnen zien in/ rond de tuin: krokodil Als huisdier (?), kaaiman, koereigers, toekan, geelvleugel ara ‘s en capucijneraapjes en kennisgemaakt te hebben met de beheerder. Heeft zelf niets , ex- schoonmoeder stond bij vertrek in de rolstoel onder de buitendouche ( met doorzichtig groen gaas omgeven ) maar wederom super enthousiast over de omgeving en de dieren . Grootse plannen, van de andere kant geen geld, de zorg voor 2 jongens thuis , en ook de gedachte als de nieuwe Amerikaanse buurman gaat investeren in 5 hoog, ben ik weg en verkoop ik de property. Zou deze gekregen hebben van een Amerikaan waar hij voor werkte.

Maandag 1 augustus met de zon op weg naar Corcovado, morgen een locale gids om 07:30 uur, Erick ( uit Tino Nigre voorbij Puerto Jimenez . Eerst wildkamperen bij Carate Beach, naast de airstrip die al zeker drie jaar niet meer gebruikt wordt.
boodschappen, tanken, pinnen …oef Max 50000 ( ongeveer 75 euro ) colonnes te pinnen per persoon …

maar we zijn weg !

4 WD road, goed te doen, twijfel bij de jongens over wild kamperen maar oké 1 nachtje en aangekomen treffen we kort Erick nog na zijn vorige Tour.

mooie plek tent opgezet , Jelte enthousiast de hangmat opgehangen, super tussen de palmbomen uitzicht op zee, wel opvallend sterke golven, het wordt vloed, wordt niet meer dan pootjebaden. Een bui, even afwachten , maar helaas vanaf 16:30 tot wegrijden rond 07:00 uur bijna continu regen, onweer, regen …De kreek naast de tent groeit en we staan op 50 meter afstand van de zee…Na een onrustige nacht besloten , inpakken in zwembroek en nachthemd , ochtenddouche gehad en wachten of Erick komt.

jeroen overlegt ( althans poging toe in het Spaans ) met man op leeftijd die onder een zeil woont op deze plek. Hij heeft wel een mobiele telefoon en is druk aan het bellen.
een ding wordt duidelijk, het park is gesloten en terug kunnen we nu niet we komen nu niet door de rivier heen…

kwart voor acht gaan rijden en komen al snel Erick tegen , achterop de brommer bij een Local.
hij kon zelf niet met zijn motor door de rivier, heeft zijn vriend gebeld die hem heeft opgehaald en nu wil hij ons helpen. Nee tours nu verboden in Corcovado, terug kan echt niet . Hij denkt mee over een lodge in het eerste gebied, helaas geen plek .
Door naar de volgende lodge wel door een stromende kreek heen die gisteren niet eens bestond. Dit gaat lukken , we volgen hem .
hij stapt af loopt door de kreek, ja op deze manier kan het . Motor eerst , wij daarna. Weer verder…

Laguna Vista VIlias zijn vrienden van Erick, waar we om 08:00 uur verregend staan.
na wat onderhandelen tussen Erick en de beheerder is er plek, Een kleine kamer, maar plek. Geen probleem, bij aanbieden all inclusive , wat we net met cash kunnen betalen , is er ook nog een ruimere kamer vrij.
ontbijt aangeboden gekregen , en na een uurtje was de kamer klaar.

Prachtig uitzicht helaas nu alleen regen .. buitenbad en douche overdekt in de tropische tuin.
veel drogen , en daarna wachten tot het droog wordt.

morgen kijken we . Als het niet veilig is zullen we niet weg mogen heeft Erick al aangegeven

we gaan het zien..

een voordeel de jongens hadden al een sterke voorkeur voor een lodge en nu zitten we in een luxe lodge in Corcovado na een uitdagende nacht wildkamperen…

Geno

Jeetje wat een avonturen weer. Zo zit je in een prachtig gebied met primair regenwoud vast en ben je overgeleverd aan de grillen van de natuur. Hoop voor jullie dat het snel droog wordt.