the-wallabys.reismee.nl

Maritima NP Beach Uvita

Vanuit de Hacienda in de bergen weer verder naar de Pacifische kust, via Uvita naar Corcovado. Crocodile bridge als tussenstop , jawel krokodillen liggen onder de brug. Wat kraampjes en drukte en vooral ook weer een heerlijke papaya of Lenin con aqua gedronken. Gevraagd om con leche, maar dat lukte nu niet. Blijft lastig inschatten, we zijn alert dat je in afgelegen gebieden beter geen water uit de kraan kunt drinken . Door naar Al Chaman campsite in Uvita. Bij aankomst regen , vriendelijke beheerder die met ons zocht of we onze daktenten niet onder een van de shelters konden zetten.
na drie keer een andere proberen, Jeroen dacht dat dat wel zou lukken, komen we weer uit bij de eerste die de beheerder aangaf …Hij doet dit ook al jaren natuurlijk. Eerste indruk wat gedateerde campsite , kregen 2 toiletten en douches aangewezen , werd nog even gekeken ..ja de lamp doet het. De volgende dag stonden we eigenlijk op een hele unieke plek . Met onze auto onder een enorme boomhut, meerdere auto‘s met daktenten , zelfs Nederlanders waar Tjomme weer blij van wordt. Beheerder bleek 66 jaar te zijn, hij deelde met iedereen al zijn ervaringen. Veel liefde voor de natuur, woont op de camping, hutje mag geen naam hebben, aanrecht buiten, uitzicht op de laatste groene strook voor de kust, waar hij dagelijks o.a. prachtige geelvleugel Ara ‘s ziet vliegen . Laat een kolibrienestje zien, superklein aan de bladeren van een boom. Kaneel boom, vleermuizen in zijn woning, roept de kippen bij elkaar. Laat zien hoe hij chocola maakt en leeft van de natuur. Als Jeroen een kokosnoot wil vellen , komt hij helpen, hij heeft er een apparaatje voor staan, ijzeren pin die met draaien de noot stuk maakt in etappes. Tuurlijk eerst zelf proberen met het grote hakmes wat we mee hebben , maar nee het apparaatje is toch echt handiger. Maar de Pita is veel smaakvoller dan de kokosnoot zelf. De kokosnoot ? zoals wij die kennen is goed voor je huid ,je haren . Het klopt de noten die worden aangeboden met een rietje na het afsnijden van de kop , zijn groen van kleur , heerlijk te drinken inhoud. Twee mannen die ook op de camping slapen in een tentje , wonen ? , helpen de beheerder met het dagelijks aanharken van de grond ( zand, wel fijn regen nu snel weg ) tot het lopen met de kruiwagen ( doel ?) , tot voor get huisje zitten als de beheerder even boodschappen doet . Twee nachten gebleven , overdag naar Maritime NP Beach geweest, drie minuten lopen . Entree van 6 dollars , blijft soms bijzonder, wel gedaan, heerlijk in de Pacifische Oceaan gezwommen . Warm joh! Avondeten van zelf koken bij de tent tot soms overdag lunch bij een Soda ( goed te betalen , vaak heerlijk tradtioneel eten ) en in Uvita in de avond op loopafstand een Mexicaans georiënteerd restaurant. Goed gegeten met heerlijke Ananas of Papaya con leche erbij.
op Elke plek waar je komt lopen honden, soms van de Bewoners, soms wilde honden , niet altijd duidelijk ..