the-wallabys.reismee.nl

Ziplinen Monteverde

Ziplinen Monteverde -

Haciënda Sassenberg

Voor Jelte stond het vast, na twijfel Jeroen en Tjomme ook mee met Sky Adventures.

Nicole keek toe vanaf de grond.

De oefenbaan kon ik zien, staand op de hangbrug over de weg was al een uitdaging op zich om foto’s te maken waar meer dan alleen benen op stonden.

Daar gaan ze omhoog met de lift …

Na 1 uur zou ik ze weer kunnen zien in de laatste baan, maar deze is zo hoog dat je zelfs een rode trui pas op het laatst ziet als herkenning.

Op aanraden van 1 van de gidsen advies om bij de toren te wachten waar ze aan kwamen en dan via het touw of met een jump weer beneden waren.

Eerlijk gezegd verwachtte ik na een half uur dat er misschien wel 1 of 2 terughouden komen met de lift.

Maar nee geen bekenden …alle drie hebben de route afgelegd.

Jeroen en Jelte samen op de laatste line. Tjomme samen met een NL meisje deze laatste line.

Zowel Jelte als het meisje voelden zich vrij om te zwaaien en de handen los te hebben …aarghh.. gelukkig niet gezien …

Door naar Santa Elena , wat inkopen, vloeistof om te koken ( handige busjes ) , pinnen … ging even niet als gepland maar gelukkig weer goed afgelopen.

Door met als doel Quepos, bleek iets te ver.

Om zes uur is het donker hier en dan ook echt donker.

Het regende, onweer en zag er niet best uit. Afsplitsing en door gereden naar Haciënda Sassenberg. Geen punt je kan kamperen…eh.. is er nog een bungalow vrij ?

Ja hoor alleen nog schoongemaakt, half uur gewacht en we konden erin. Heerlijk een goed bed en willen een lange nacht maken. Maar tsja .. de eigenaar was net iets te laat om de bouwvakkers te waarschuwen dat er toch gasten waren .

0700 uur Jelte en Tjomme wakker ..

Jeroen en Nicole waren al de omgeving aan het verkennen .

Voor het luxe ontbijt op het terras met uitzicht op zee Nicole ( en Tjomme heel even ) nog heerlijk gezwommen in het zwembad op 700 m hoogte onder de palmbomen.

Heiko de eigenaar ( Duits 17 jaar hier , wil niet meer weg, maar levert z’n Duitse paspoort niet in, toch zekerheid) vertelde dat de arbeiders hier 120 Euro per wk verdienen voor 56 uur ( 5 x10 en 1x6)..

Opslag door inflatie en stijgende prijzen vindt hij logisch,maar dat is zeker niet het gemiddelde hier .

Nog even een spelletje Saboteur ( vaker , maar avonden snel te moe , dus nu in de ochtend tijd gemaakt ) en door naar Uvita.

Via de Crocodile Bridge ..

Geno

Gaaf ziplijnen. Ben benieuwd naar de foto's.