the-wallabys.reismee.nl

Mathilda Cr. Roads

Mathilda Cr.Street

17 januari, de aankomst in Caloundra gebeurde begin van de avond, we vermoedden in een dorp te belanden, maar we vergisten ons drastisch, een kleine stad was een beter waarde oordeel. Bij navraag moesten we het centrum uit richting noord de wijk Battery Hills in, zo gezegd zo gedaan. Zonder het te beseffen was Mathilda Cr. street ons vakantie eindbestemming in onze reis. We jammerden er niet onder want we hadden zin in het bezoek aan Joyce, Kim, Marieke en Peter. De ontvangst was warm en onze kamer was, zoals eerder geschreven, prachtig opgemaakt in onder ander een mooi geverfde tekst! :" Welkom Jeroen en Nicole, Jelte en Tjomme."

Wouw dat was nog eens wat! Nee we voelden ons enorm welkom. heerlijk idee om na al die stoffige campings een kamer, douche en toilet voor jezelf te hebben, wat een luxe!

De dagen erna waren heerlijk ingevuld, de jongens springen van een 3 meter hoge rots in de rivier, met Marieke en Joyce al liggend als opvang in de rivier, zag er mooi uit. Peter en Jeroen hadden elkaar natuurlijk weer gevonden met vliegenhengel op de rivier. Het was weer prachtig , de zwevende vliegenlijn hing parabolisch in de warme lucht, of ze wat gevangen hadden, who knows...

Zo werd er ook met Andy op Tonijn gevist , andere koek dus.

De boot van Andy was onze baken, op zoek naar jagende zeevogels (Petrels)zou een plek om te vissen zijn, de te ruige zee, deed het ergste vermoeden in de aanwezigheid van de vogels. Na 4 km op zee geweest langzamerhand weer richting de kust, hopelijk meer jagende petrels te spotten. Door de opstuwende kleine vissen door jagende tonijn komen deze vogels massaal een graantje (visje) meepikken. Een geweldige voedselketen van eten en gegeten worden. Andy was alert in het spotten van de vogels, hij gooide zijn boot volle kracht richting de Petrels, wouw dat was wat.

Aangekomen daar zag je de tonijnen door het water gieren ,"WOUW, daar en daar"

gilde Jeroen uit, wat een snelheid! Wat een belevenis, zo'n beeld blijft je bij, wat een natuurschoon !

De vliegenhengel bleef binnenboord, door de te ruige wind en zee. Deze eetpartij was van korte duur en was het weer opnieuw de jagende vogels opzoeken, nu weer iets verderop. De boot er weer snel heen en weer rapido ingooien met kunstaas. Peter haakte eindelijk een tonijn en het feest kon voor hem beginnen. De vis kwam in de boot en de high five en fotos werden gemaakt.

Peter inmiddels als visgids gebombardeerd nam Jeroen de dag daarop om 5 uur s' ochtends mee naar een zoetwatermeer.

In een 2 persoonskayak mocht Jeroen zijn eerste kleine 50 cm Australian Black Bass (Baars) aan de vliegenhengel vangen. Dat was een prachtige ervaring, zie ook de foto.

Peter had de pech op een enorme vis zijn hengel te breken. Dat was wat!

De boys zijn meegeweest met het uitzoeken van schooluniformen voor Joyce en Kim.

Zelf meteen even passen voor de jongens :)

De dagen waren verder ingevuld met bezoekjes aan het strand, Bli Bli en de Australian Zoo van de legendarische Steve Irwin. Leuk ook dat de meiden meegingen;

hoogtepunt het vasthouden van een jonge Koala.

S avonds samen eten buiten op het balkon was een heerlijk ontspannen en gezellige bezigheid en voordat we het door hadden reden we uiteindelijk weer met weemoed onze laatste autorit richting Brisbane.

"Hé Marieke, Kim, Joyce, Peter dank voor alles het was heerlijk met elkaar!"

Nicole, Jeroen, Jelte en Tjomme

Opa en oma Walter

Ja aan alles komt een eind, we hopen gauw jullie
verhalen persoonlijk te horen, wel thuis!

Floor

Hoi lieve mensen,
Wat een mooi verslag, het geeft een mooie een indruk van de bevolking en zijn probleematiek.
Het mooie van vakantie is, dat je in contact komt met de plaatselijke bevolking.
Geniet en verwonder je tijdens deze mooie reis.
Liefs floor