the-wallabys.reismee.nl

Snapshot Brisbane

Via vele bochten door het Brisbane Forest gereden, afwisselende vegetatie , eerst Lake Wivenhoe links met een dam. Dan verder het bos in, geleidelijk steeds meer Rainforest..

Het nationaal park bestaat uit samengevoegde natuurgebieden.

Heerlijk koffie gedronken bij Olley's honey in the Rainforest.

Vervolgens nog een korte wandeling gelopen in het Rainforest van Maiala, de Noisy Pitta zou hier ook zijn eten halen, maar helaas naast prachtige natuur en een wegschietend dier weinig wildlife gezien.

Op naar Brisbane, de boys achterin totaal niet misselijk, maar met volle fascinatie luisterend naar de CD van het leven van een Loser.

Jeroen reed naar beneden en Nicole was blij eindelijk beneden te zijn, wat een bochtjes weer...

Snel een broodje en dan naar de SouthBank, door meerdere Aussies aan ons aangeraden als tip om te doen als je een korte indruk van Brisbane wil krijgen.

Heerlijk ontspannen lopen langs de rivier , her en der gaat een City Cat naar de overkant. Je loopt langs de State Library van Queensland, opvallend schone en mooie ruimtes in het gebouw zelfs. Langs de theaters en vervolgens een nagebouwd stukje Rainforest, daarna weer twee grote zwembaden waar heel veel kinderen verkoeling zochten, niet te vermijden weer een reuzenrad zoals dit gebruikelijk lijkt bij de meeste wereldsteden.

Halverwege de South Bank kwamen we er achter dat hier ook free WIFI is, dat maakte de communicatie ook weer effen makkelijker :)

Zoals je de letters AMSTERDAM hebt bij het RIJKSMUSEUM en SCHIPHOL, staan deze ook hier aan de South Bank, met verschillende kleuren en tekeningen erop.

Foto momentje natuurlijk, waarbij Jeroen zelfs op de grond liggend zijn best heeft gedaan voor goede opnames.

Waar Nicole dit snel doet met een snapshot, oftewel de betere versies volgen later ;)

En dan door naar ons laatste overnachtingsplekje bij onze overburen .

Even zoeken aan de Sunshine Coast in Caloundra, maar ja daar is de suburb Battery Hill .

Ja we zien ze staan op het balkon ! Wat een heerlijk warm ontvangst!

We beginnen aan onze laatste dagen bij Joyce, Kim, Marieke en Peter, na een hartelijk welkom in een ruime benedenverdieping voor onszelf .

Weet niet of anderen het eerder hebben meegemaakt, maar in dit hotel is zelfs het welkom op de muren geschilderd !! wat een topplek!

opa en oma Cornelissen

Ja luitjes / Australië-gangers,
Aan alles komt een eind, ook aan deze vacantie.
Geniet nog even en verder een heel goede terugreis
en tot ziens op SCHIPHOL !!! Groetjes van ons.