the-wallabys.reismee.nl

Flooding op de Motorway ( 5-7 januari 2016 )

Flooding op de Motorway

De flooding in het National park gisteren blijkt nog maar kinderspel.

Warnings zijn er lokaal voor flooding en don't drive if you don't have to drive voor de oostkust tussen Lake en Port Macquarie.

Tuurlijk zitten wij deze dagen net in dit gebied, zelfs op de snelweg dit keer op weg naar Port Macquarie.

Het goede nieuws is dat we sochtends een camping voor 2 nachten konden reserveren aan het strand in Port Macquarie voor PEAK seizoen prijzen, maar ok..

Maar ja dan nog daar komen, regen, regen, grijs, en dan harde , harde regen, we slaan samen met de meeste andere auto's af naar parkeerplaatsen en bellen de campingbaas...Ja het heeft daar hard geregend vannacht, maar nu al hele ochtend droog.

Volgens Jeroen is dit typische informatie van een man die geld wil verdienen..

Na een tussenstop lijkt het iets droger te worden en we besluiten toch door te rijden.

Verkooptruc blijkt toch te werken...

Halverwege de middag bereiken we Flyns Beach Caravanpark, de australische buren op de camping zijn nog de gevolgen van de doorweekte nacht aan het opdrogen en kijken ons zorgelijk aan..

Een andere Australische overbuurman zegt als hij ons tentje ziet staan met een grote smile " That's no Tent, That's a Tent".

Tent opgezet, het blijft echt nog even droog, snel een duik in het zwembad en dan een deel van de coastal walk lopen , langs een stukje Rainforest en prachtige stranden met hoge golven op de rotsen.

Boys altijd weer blij met strand en zee en steentjes, niet weg te slaan daar.

En ja die koala's die zitten hier gewoon, we hebben heel veel bomen afgezocht, maar helaas niet gevonden.

Wel weer prachtige gekleurde parkieten, lots of Rainbow Lorikeets.

Volgende dag zoals jullie hebben kunnen lezen in de verhalen van de jongens een koala van dichtbij gezien, eerst slapende, daarna actief, prachtig.

Aaibare dieren, maar wat hebben ze een scherpe klauwen zien we als we goed kijken.

Als we bij de koala staan, schiet er opeens een Lizard weg, blijkt achterna gezeten te zijn door een klein hondje, ook deze hebben we prachtig kunnen vastleggen aan de andere kant van de kreek.

Door naar Bowamung National Park, unsealed road, door de wind en regen vele takken op de weg, twijfel wel of niet door, maar als een 4 WD car er langs kan, kunnen wij het ook.

Jeroen probeerde eerst als Rambo zelf de takken weg te slepen, maar de optie er net langs te rijden ging toch wat makkelijker.

Onderweg nog veel afvallend boomschors van de eucalyptus.

Maar helaas ook weer steeds meer grijs en regen meer richting binnenland.

Bij aankomst snelle lunch in de auto en dan toch maar het gebied in.

al snel duidelijk dat hier ook horizontale regens zijn.

Rainforest op rand van plateau van Comboyne, dicht begroeid , vele , dikke bomen, ontelbare lianen.

Jelte en Tjomme hangen aan de lianen als Tarzan.

Allebei hebben ze lekker tempo lopend door het kronkelend paadje over obstakels heen en vooral Jelte vindt het helemaal cool zo'n bos met lianen.

Minpuntje is dat we hier allerlei soorten en maten vogels zouden kunnen zien, bv. de Noisy Pitta, volgens de Tourist Information moesten we zelfs een vogelboek meenemen, ( hier zijn we natuurlijk goed in voorzien, maar ja dat weten zij dan weer niet ), maar dat boek kon dicht blijven op een enkel vogeltje na was het rustig.

Bij uitlopen bos een warm contact met Oscar en Michelle uit Sydney die enthousiast zaten te lunchen onder een afdakje, kaasje, wijntje en handdoek omgeslagen want niet gerekend op dit koele weer met de lunch.

Oscar komt oorspronkelijk uit Argentinie, weet wel van de paus uit Argentinie, maar van onze Queen helaas dat wist hij niet..

Bij de kerstlunch hadden zij een Diamand Python in de boom hangen, nee, als je uitkijkt zeggen ze valt het best mee de gevaren van het wildlife hier.

Leuke mensen, warm contact.

Dan 2 Tawny Frogmouth in de eucalyptusboom boven onze tent.

Gaaf, bewonderd en op de foto gezet natuurlijk.

verbaasde ons dat de aanwezige Aussies even kort kijken, maar zich dan weer bezig houden met huiselijke zaken. Wij kennen zelfs mensen die ze pontificaal in hun toilet hebben hangen, de foto dan.

Gisteravond zagen we ze al in het donker, twijfelden uil of Kookaburra , maar nu zien we ze goed en snappen we ook het kwakende geluid waar we de schemering mee in gaan elke avond :)

Gegeten in de campkitchen, kort leuk contact met jong NL stel met 6 mnd oud babytje. Na familiebezoek in Perth nu 3 wk vakantie aan de oostkust en Jeroen heeft er weer een nieuw recept bij , Cola in de marinade.

En eh niet te vergeten, top tentje hoor, droog gebleven ook met de regenbuien deze nachten.

Peter en Marieke

Heerlijk dat jullie alle weersoorten meekrijgen! Leuk verhaal weer en het is tijd om naar de Sunshine Coast te komen...33 graden en het beste in de schaduw of zee!

Geno

Ja, kon niet uitblijven na al die zon: regen. Gelukkig houdt de tent het goed. Hoop dat het weer nu (weer) wat beter wordt en anders idd op naar de Sunshine Coast zoals Marieke schrijft.

Henk/Diny (O)pa en (O)ma Cornelissen

Hallo Jeroen,l
Alvast van harte proficiat met je verjaardag!!! Maak er samen een gezellige dag van drink er maar eentje extra
van ons!!
Ook Nicole, Jelte en Tjomme, van harte gefeliciteerd
met deze verjaardag en verwen hem gewoon een keer
extra met b.v. een onverwacht cadeau. We horen later
wel hoe het 13 januari is verlopen.
En zo te lezen (en te horen via de telefoon) vermaken
jullie je allemaal erg goed daar in Down Under. Nog ruim
1 week en dan wordt het weer harde werkelijkheid: geen
korte broek en T-shirt maar lange broek en dikke trui!!!
Nog heel veel plezier ginds en heel veel groetjes uit Ruurlo

Marion

Hé Jeroen, ben je al jarig?? Hier nog niet hoor. Maar toch al van harte proficiat. Geniet lekker van de laatste vakantieweek. Groetjes Marion

Opa en Oma

Hoi alle vier,
Gaaf om te horen/lezen dat de verjaardag zo goed geslaagd was!!!
Groetjes van ons tweetjes.