the-wallabys.reismee.nl

Regendagje (4 januari) met zomers opklarinkje in Yengo National Park

Regendagje met zomers opklarinkje in Yengo National Park

Met regen nog even langs de Evans Look out, klein wandelinkje ( mag bijna de naam niet hebben vinden wij ) door het rainforest, maar al snel hardere regen, dus ja wij snappen wel waardoor het hier zo mooi groen is.

Het zou ook blauw worden door de dampen van de Eucalyptus, na regen, volgens Tjomme, maar die blauwe tint hebben wij helaas niet waargenomen.

Binnendoor terug via een ander weggetje, minder toeristisch, volgens ons een goede keuze, helaas wel veel regen.

Wel veel bochten en steile hellingen, borden waarop staat dat er jaarlijks 36 (!) motorrijders in dit gebied fatale ongelukken maken ..

Ook meerdere waarschuwingsborden voor alle verkeer, maar met name motoren.

Natuurlijk willen wij , eenmaal uit de Blue Mountains, niet via de grote snelweg naar het noorden, dus gaan we binnendoor, ja daar is .......

He een ferry bij Wisemans Ferry, o ja, zou best kunnen , Hawkes river gaan we over, laten we maar meteen mee gaan, daarna langs de rivier zo verder naar boven via Gunderman.

We zien onderweg best nog wel wat huizen, zelfs een afzetting ( reduce your speed )voor een primary school, maar geen winkeltje voor onze lunch, waar we ondertussen best zin in hadden.

En dat Gunderman waar ligt dat nu, hebben we dat nu gehad, of niet?!

St.Albans, hè, dat zagen we wel ergens staan, maar dat ligt midden in het Yengo National park, en waar is dan de weg langs de rand van het park, waar we op dachten te zitten ? en waar ga je dan nu daarna naar toe.

Even nadenken, weet je wat, we passen onze route aan , we gaan nu naar Cessnock via Wollombi.

Wel onverharde weg voor 36 km, zal toch niet zo erg zijn..

We proberen het gewoon.

Maar hier geen winkel, dus nog geen lunch en al wel half 2, we gaan lunchen in de Old Settlers van St.Albans, we lopen de bar in, de wat nukkige serveerster geeft aan dat de boys niet in de BAR mogen, wel in de DEN of buiten.

Het wordt buiten, we eten redelijk , slaan moedig de vliegen van ons eten af en Jeroen slaat een opdringerige kat, die het liefst naast ons wil zitten van zich af en we gaan vervolgens met volle maag op weg.

Was een goede keuze, weg was wisselend, maar over het algemeen goed te doen, maar wat een mooie ervaringen in het Yengo NationalPark.

Eerst prachtige gekleurde Bee eaters, daarna door , ja daar een Purple Swamp Hen, daar wordt Jeroen dan weer blij van.

Nu geen bushfire maar flooding in Australia en dat op een unsealed road en 2wd car...

Een kreekje dat was opgezwollen tot een rivier , met hulp van de lokale Farmers komen we hier vast door heen...

Vervolgens op jacht naar de wallaby en koala die we hier ook kunnen spotten.

Wallaby check, een paar keer zelfs, helaas de koala daar blijven we nog even naar doorzoeken.

Jelte spot nog een prachtige papegaai, de Australian King Parrot, rood met groen , wauw een paartje in de bomen !!

Het was een prachtige park met rainforest en bij momenten overheersende geluiden van de Cicaden. Kikkers en vogels wisselden de geluiden af, voelt soms bijna als een gift dat we hier mochten zijn.

HÈ ook mogelijkheid tot wildkamperen, wat jammer dat we dit niet hadden voorbereid, met de juiste boodschappen vooraf gehaald, hadden we hier graag gestaan.

Toch door naar Wollombi, daar is een bar, een pub, ook een kampeermogelijkheid, ziet er goed uit, naast de bar, maar helaas nog steeds geen boodschappen kunnen doen.

Verder veel wijngaarden, Hunter Valley, we zullen er op gaan letten, straks .

Door naar Cessnock, tanken, jemig, waar zit dat knopje/hendeltje om de tankdop open te kunnen doen, ken je dat , elke auto is toch weer anders.....

De eerste vriendelijke pompbediende denkt met ons mee, zoekt dingen op op internet en speurt met ons de auto af, helaas..

Al aan het bellen met Hertz, ( ja beter domme vragen, dan blijven zitten zonder petrol dacht Nicole ), kwam de collega van de pompbediende, JA, gevonden !

Tank vol, boodschappen gehaald, en omdat het ondertussen al weer lekker was gaan regenen zijn we weer op zoek gegaan naar een lastminute Motel, ook dat is dit keer snel afgehandeld op het prepaid telefoontje met verbinding !

We zijn er wel over uit, we zijn meer mensen voor een open ruimte en een plek in de natuur , maar toch als de regen weer tegen de ramen klettert, is het geen klagen om in een Motelletje te zitten... !