the-wallabys.reismee.nl

Blue Mountains

Blue mountains

(2 tot 4 januari 2016)

Vol goede moed met wat oudere taxichauffeur deze keer, erg vriendelijke man, die grootste deel in en rond Sydney woont, gesproken over helaas toenemen van flats en hoge towers , niet alleen in het centrum, maar ook naast leuke woningen, aldus de chauffeur in de suburbs en niets groen of bomen, nee, direct naast de straat of buren.

De kosten rijzen ook de pan uit, voor een one bedroom huis in Sydney betaal je rond de 5 a 6000 Australische Dollar...

Ha daar is Hertz, auto besteld op de meest mogelijke bagage, dachten we..

Toyota Kluger SUV of dergelijk model, mwah.. kleiner modelletje denken we , in elk geval veel kleiner dan we gedacht hadden, mini SUV .

Proppen, links om rechtsom, gekeken naar alternatieven mogelijk op dit moment : geen dakkoffers , geen grotere auto.

Ruim 3 kwartier wachten in de rij bij Hertz was al genoeg tijdverdrijf hebben we besloten , slimme actie Jeroen : neerklappen deel achterbank , ja dan past het net.

Auto rijdt wel top, als je de goede Drive hebt gevonden. Ipv in 1e versnelling in te halen, waarbij wij , natuurlijk nog wat geergerd al bijna weer bij Hertz op de stoep stonden, maar nee dit was gewoon even zoeken naar de juiste versnelling.

En het welbekende verwisselen knipperlicht en ruitenwisser gaf veel hilariteit, voor de jongens al weer een topmomentje achterin.

Top budgetcampingzaakje op weg naar Blue Mountains vooraf gespot, prima voor ons nu : Goedkoop Tentje gekocht , gas mee voor ons brandertje, kom maar op , we zijn er klaar voor !

Helaas Blue Moutains is echt zo toeristisch en vol in deze periode als was voorspeld, blijkt bij navraag bij de aanwezige campings..

Na zoekterm met wisselend wel of niet verbinding via ons Australische pre paid telefoontje, in steeds meer opgewarmde auto , motel kunnen boeken, prima gelukkig, was ff stressmomentje.

Even denken , maar al snel meteen een nacht erbij geboekt, alles vol dit weekend en matige weersvooruitzichten , zo goed zal ons goedkope tentje toch niet zijn...

Nog even een korte wandeling richting Evans look out , maar bleek helaas langer dan de 1,5 km heen zoals we dachten..

Onderweg wel een paar overleden en aangereden varanen goed bekeken, waren wel erg plat ..of zoals Tjomme zei :" he grappig , kijk eens "

Verder grote witte kaketoes en parkieten met zwart en rood, wauw.

Goed gegeten koken op gasflesje in motel....raam open, rookmelder ging niet af.

Lekker geslapen , wederom meerdere Indische families in het motel, die samen de vakantie vieren.

Volgende dag Blue mountains verder verkennen, vroeg op pad, Katoomba falls, hè nu al regen ?

Weather forecast kun je ook niet meer op vertrouwen tegenwoordig, tsja waar dan nog op vertrouwen.

Bij wandeling langs Katoomba Falls, gesprek met voormalig professor uit Londen. Fysica, daarna 3 jaar schipper nu voor tweede keer gepensioneerd, enthousiast, bleef maar praten, had alles al gezien en gefotografeerd, nieuwste spullen , zei al een oude man te zijn en dus geld te hebben.

Zei later dat hij casuary had gezien om de hoek, wij verbaasd , hij : " ja je gelooft me niet he, "probeerde foto te laten zien via telefoon, was in elk geval niet DE casuaris...

Betrof de Bushturkey.

Die zou ook wel erg afgedaald zijn vanuit het noordelijke Queensland.

We hebben ons vermaakt bij een groep Sulpur Crested Kakatoos, in allerlei posities op de foto genomen.

De regen begon met bakken uit de hemel te vallen, dus wij een leuk , gezellig kafeetje in, prima producten, heerlijke koffie met scones en zelfgebakken muffins,maar de bediening was zoekende , chaotisch , zonder direct overzicht, tip voor Gordon Ramsay ?!

Het bleef regenen, dus dan ga je gekke dingen doen, zo ging Jeroen naar de kapper in Katoomba.

De jongens zochten een game winkel op en hebben van het vakantiegeld van opa en oma nog leuke games gekocht.

En verder hebben Jeroen en Nicole nieuwe Keens gekocht in een leuk , klein buitensportwinkeltje.

Waarbij wel de aantekening gemaakt mag worden datJelte zich echt schaamt voor de kleur ( cyclaam ) van de schoenen van Nicole. Deze mogen niet op de foto van Jelte en al helemaal niet op het blog :)

Na wat boodschappen toch maar naar the Three Sisters, worldfamous, hebben we geweten:

Drie zusters, regen, maar vooral veel Chinezen !!

Leuk rainforest ,maar helaas door regenachtig weer weinig actie en Nicole blijft maar hyperalert bij afgrondjes en hekjes waar Jeroen en de mannen zo over heen springen en tegen aan leunen ...

Watervalletjes nog afgevinkt, maar het weer maakt het niet mooier dan het is.

Dus weer afgesloten thuis met een eigengekookt maaltijdje, heerlijk gegeten.

Bedoeling was nog een avondwandeling, maar om nu in de gietende regen te gaan lopen, daar was geen van ons vieren enthousiast voor te krijgen.

Tussendoor ons wel vermaakt in de uitstekende Games room van dit motel, tafeltennissen , voetbalspel, van alles aanwezig.

Verder bezig met de vervolgbestemming, Snowy Mountains stond op ons verlanglijstje, maar helaas de temperaturen de komende dagen liggen rond de 8 a 10 graden daar overdag.

Dus helaas, deze skippen we dit keer, dan alvast naar boven, richting Port Macquarie, op zoek naar koala's.

Het zal nog zoeken worden naar een leuke camping, de eerste campings waarbij we informeren zijn allen volgeboekt..