the-wallabys.reismee.nl

Koalatocht ???? ( helaas vraagtekens zijn koala smileys)

De koalatocht ????

Op een dag wilden we de koala zoeken. We waren namelijk in een gebied met koala's. En we wilden gewoon een mooie wandeling maken. Nou, ik zal je wat vertellen. De mooie wandeling, dat was gelukt, het was echt prachtig! Very beautiful ;-)! Maar de koala : helaas, niet gelukt! Dus gingen we de volgende dag maar verder zoeken. Maar dat zoeken naar de koala die volgende dag was helemaal niet nodig! Waarom niet? Dat vertel ik je in het volgende kopje.

Even denken hoor. Waar waren we ook alweer gebleven? Oh ja, waarom de volgende koalatocht helemaal niet nodig was. Nou, ik zal het je vertellen. Vroeg in de ochtend moest Tjomme dit keer mama helpen met afwassen. Op een gegeven moment kwam er een man aan rennen die zei dat hij gisteravond een koala in de boom voor de camping gezien had. Dus rende Jelte snel naar mama en Tjomme toe. Hij zei tegen mama en Tjomme dat er misschien nu nog wel een koala in de boom zat. Dus kwam Tjomme meteen mee, mama kwam er zo aan, die moest even de afwas afmaken.

Wil je weten of de koala er nog zat? Lees heet volgende kopje.

En ja hoor, hij zat er nog! En wat was ie mooi! En zo schattig!

Echt vet gaaf, die kunnen we ook weer afvinken op ons lijstje.

Oke, dit vond Jelte wel even raar. Gisteren hebben we de hele dag gezocht en nu vinden we hem gewoon op de camping! En we waren er niet eens naar op zoek! Oké oké, we hebben wat hulp gekregen, maar toch. Ik bedoel, het blijft raar. Nou ja, we gaan maar verder.

Lees het volgende kopje als je iets wilt lezen over een slapende koala.

Als je dat niet wilt, lees dan het kopje daarna over een actieve koala

De slapende koala

Je hebt dus gekozen voor " De slapende koala "? Leuk, lees snel verder!

Echt supermooi was ie, alleen jammer was dat ie maar niet bewoog. We wisten het nu zeker, hij was aan het slapen. Dat was wel jammer, want papa kon nu alleen foto's maken van een slapende koala. Daar kwam mama aanrennen. Is ie der nog? Ja, kom snel kijken! Natuurlijk, waar zit ie? Daarzo, zie je hem? Huh, nee, oh ja daar????! Ja, vet gaaf! Het lijkt alleen wel of ie zit te slapen! Ja, jammer he.

De actieve koala

Je hebt dus gekozen voor " De actieve koala "? Leuk, lees snel verder!

We hebben hem nu wel weer gezien en gaan toch maar even die wandeling doen, niet voor de koala's meer, maar nu gewoon voor de vogels, andere mooie beesten en natuurlijk het hele mooie rainforest. Later als we terugkomen toch maar even kijken of de koala er nog zit. En ja hoor, en hij is zelfs aan het klimmen! Jo, hij jumpt zo van de ene boom naar de andere boom, vet coole en sterke beesten dus. En dan klimt hij naar beneden toe. Als hij eenmaal beneden is, zie je hem denken : zal ik gaan of toch niet? Ehm, Ja ik ga! En daar rent hij dan hoor, zo langs mama, en hup de andere boom in. Daar blijft hij even lekker hangen en dan gaan wij zo langzamerhand een beetje weg.

Jelte

Reacties

Reacties

Geno

Ik ben blij dat ik beide verhalen gelezen heb Jelte. Echt super hoor om zo koala's te zien. prachtig

oma cornelissen

Hoi Jelte, Tjomme, Jeroen en Nicole,
Leuk die verhalen over die koala's! Ook dat van Tjomme met
plezier gelezen. Wij hebben ze destijds op het Kangaro-Island gezien en vooral: gehoord!!!! want ze kunnen snurken als
de beste. Eén vrij grote koale stak een keer de weg over en toen
moest opa met zijn camper in de remmen en ik natuurlijk
snel even een foto gemaakt!
Luitjes, geniet er met z'n allen nog een paar weekjes van
en alvast veel plezier in de omgeving van Brisbane (met jullie buurtjes). Groetjes uit Ruurlo

Moos

Hoi Jelte en Tjomme,
Wat een vet verhaal van die koala.En ik vondt het ook gaaf dat je kon kiezen over de koala.Maar ik was zo benieuwd ik heb ze gewoon allebei gelezen.sorry????
Groetjes Moos

Floor

Hey lieve familie,

Jelte wat kan jij leuke verhalen schrijven, we hangen aan je lippen.
Zo bijzonder om een koala letterlijk van zo dichtbij te zien.
De foto's van de vogels zijn fantatisch.
Jeroen je hebt talent ze zijn poster waardig.
Oplage van paar duizend stuks ,vervolgens een verkoop kanaal opzetten. Dan is het geld voor een volgende reis zo bij elkaar gespaard.????
Groetjes van de hele fam.

Marieke vanuit Rainbow Beach

Wat een super verhaal! En beetje jaloers ook hoor...wij zijn ook veel op zoek naar koala's, paar gezien maar nog niet zo mooi actief gezien, echt cool!!

Grotekoala

Hahaha erg grappig verhaal :p ik zelf ben een koala hunter. Ik spot de australische bomen af opzoek naar koala's. Wisten jullie dat als een koala bij een bos brand terecht komt hij explodeerd?? Dit komt door de eqalyptus bladeren die ze eten. Verder super gave beesten, en ik heb er een tattoo van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!