the-wallabys.reismee.nl

Reisdagje , Adelaide naar Brisbane

Woensdag 30 december , tsja , een reisdag, maar nu met 2 vliegtuigen, ook wel weer iets bijzonders, al wordt het al bijna gewoon voor ons.

Tjomme zit soms in het vliegtuig alsof hij dit dagelijks doet, Ja hoor dat is logisch joh dat je nu meer hoort, want we zitten achter de vleugel he.

Blijft elke keer weer prachtig als een vliegtuig vaart maakt, en dan de lucht in, geeft adrenaline en gezond stukje spanning !

Al ervaren de mannen weinig spanning, maar ja als vliegen net zo gewoon is als autorijden waar maak je je dan ook eigenlijk druk om.

Met de boeing 737 dit keer 2 korte vluchten, wat sneller last van turbulentie als met een airbus A380, maar ja wat zeuren we.

Prima vluchten verder, bij tussentop in Brisbane een leuk intermezzo door spandoek en familie en collega's van een captain die werd gefeliciteerd met zijn "retirement".

Iedereen klappen toen de goede man de gate uit kwam lopen, o ja bij de "domestic flights" is het gebruikelijk dat mensen elkaar kunnen ophalen bij de slurf van het vliegtuig.

En we hebben ons vermaakt en verbaasd door een deel van de wachttijd door te brengen met direct zicht op een tassenwinkel (tje) met een jong meisje die veel aan het bellen was en af en toe een klant hielp om een tasje uit de Sale na Xmas te verkopen.

Bij aankomst op Sydney meteen 4 AUD armer, omdat je voor een trolley al 4 AUD kwijt bent ( volgens een van de wachtenden taxichauffeurs omdat een bank dit verzorgde en die wil geld verdienen).

Nou wij zijn en blijven toch Hollanders, geven best ruim geld uit deze weken, maar normaal hebben we 2 trolleys nodig, maar vandaag konden we het ook met 1 trolley af.

Vervolgens hebben we ons extra geld uitgegeven aan een taxichauffeur die zichzelf aanbood, via een maatje , met een grote auto.

Als we niet in de gewone taxirij gingen, waren we iets duurder uit, maar hij zette ons zo af bij het hotel.

Na even wachten en denken, nog 10AUD korting en ja, we hebben toch voor het gemak kozen.

Goede keuze, waren rond half elf al op onze kamer ipv eerder verwachte arrival rond midnight.

Taxichauffeur en gezin weer blij met ons nemen we dan maar aan.

Hij, Pakistaanse afkomst dit keer, was enerzijds blij met Sydney, want hier was ruimte voor zijn geloof ( moslim ), anderzijds niet echt blij, dagelijkse leven is hier erg duur en hij betaalde volgens eigen zeggen zo'n 500 AUD per week voor zijn " shit house 27 km out of the center of Sydney ".

Nicole dacht nog dat hij "city house"` bedoelde, maar nee, was toch echt zoals het er geschreven staat.

Hij wilde wel naar een kleiner dorp of stad in Australie, want de huurprijs zou dan duidelijk minder zijn, maar hij gaf aan dat hij dan niet zijn geloof zou kunnen beleiden zoals nu in Sydney.

De tolerantie buiten Sydney valt helaas dus toch tegen.

Overigens waren we goed in gesprek met hem , totaal geen problemen met zijn gedachten over zijn geloof, ruimdenkend volgens ons, wel was hij duidelijk dat Rusland toch vooral de "good guy" was bij de gevechten tegen IS en USA daar had hij geen hoge pet van op.

Nou zal de waarheid in het midden liggen, maar Jeroen heeft nog wel aangegeven dat er toch wel meerdere kanten aan dit verhaal zitten en ook aan de visie en acties gedaan door Rusland de laatste tijd.

Mwah... misschien was het goed dat we bij ons hotel waren.

In harmonie hebben we ons contact beeindigd en we waren erg blij dat we weer konden slapen, want zelfs van wachten en in een vliegtuig zitten wordt je best wel moe.

Nel Walter

volg jullie met veel plezier, leuke verhalen.
Ben benieuwd wanneer jullie bij Peter en Marieke aankomen. En oh dan wordt er weer gevist.
we horen alles graag als jullie weer in Oudorp zijn.
Nog een hele mooie tijd met z'n viertjes.