the-wallabys.reismee.nl

Cape Le Grand

Cape Le Grand

Zondag 20 december de camping met de bordjes in Esperance ( volgens Jeroen echt opvallend hier, oa. " Falling Trees " en dan zoeken naar de boom...) verlaten na een efficiënte camperwissel.

Op weg naar Cape Le Grand, misschien was er toch nog een plekje om te kamperen in dit national Park.

Rijdend naar het park opvallende herontwikkeling met meertjes en natuurgebieden, meerdere black swans, lonely spoonbill en little brown/grey birds.

En steeds meer de gevolgen van de recente severe bushfire te zien, waarbij helaas ook 4 mensen zijn omgekomen, oa. 2 buitenlanders die hun paarden dachten te bevrijden, maar met de dieren richting vuur zijn gegaan.

Indrukwekkend, verbrande bomen, verbrande Tree Farm, wat een destructie, zwartgeblakerde wegen. Hoeveel mensen zullen door de brand hun inkomen zijn verloren. Realiseren ons dat verzekeren hier tegen , waarschijnlijk geen optie is.

Hoorden overigens in Esperance van de locals , dat het vuur gelukkig het dorp niet heeft bereikt, bij binnenkomst is op een bord geschreven " Fire fighters thanks" .

Maar ook weer goed te zien, de nieuwe natuur, de vogels die vliegen van de ene verbrande boom naar de andere.

Prachtige , forse, zwarte stieren aan de linker kant van de weg naar cape Le Grand, de rechter kant geblakerd.

En dan naar het mooiste strand van Australie, Lucky Bay, ja, om eerlijk te zijn, ons strand bij Fitzerald River national Park deed waarschijnlijk niet mee aan de verkiezing.

Lucky Bay is prachtig, maar meer publiek en voor ons een goede 2e plek.

Heerlijk om weer even de golven te ervaren in Lucky Bay, op het moment dat we de zee uitkwamen konden we selfies maken met de kangoeroes op het strand.

Deze foto's staan nu op de tablet en telefoon van de jongens :)

Op naar Thirsty Cove, wat een stenen, bijzondere Aboriginal story, lunchen met zee als uitzicht , en als we nog niet mindfull waren worden we het wel, de golven die steeds weer over de stenen spoelen en maar doorgaan.

Wachtend op ons broodje, zagen Tjomme, Jelte en Nicole een grote vogel, wat zou het zijn, waar is Jeroen nu ????

Geen nood, Tjomme observeert en determineert als een topper:

" Zeearend mam "

Bleek te kloppen, grandioos, vlak boven ons, cirkelend op zoek naar eten in de zee !

White bellied Sea Eagle.

Lopend over de rotsen verschillende hagedissen/ mogelijke staart van een slang zien wegschieten.

Door naar Le Grand Beach, helaas het klopt echt, maar 1 camping open en "full".

Andere bushcamping in Lucky Bay gesloten vanwege vertraging bij redevelopment door de bushfire.

Geen bushcamping dus hier, overleg, door naar Norseman en morgen de Nullabor op.