the-wallabys.reismee.nl

Weg van de roadtrains

Weg van de Roadtrains

Op weg van net boven Albany , woensdag 16 december op weg naar Jerramungup, waarna hopelijk naar bushcamping in Fitzgerald River National Park.

Een smalle weg met veel tegemoetkomende Roadtrains, spannend, prachtige trucks, DE foto hiervan willen we maken met trucker straks op de Nullabor.

Stoere actie eigenlijk destijds dat ik met Jolanda in Australië was en ging liften met deze truckers.

Ook wel weer goed gevoel als de jongens dit ook kunnen gaan oppakken als ze het willen op nog iets latere leeftijd.

De wegen zijn smal, recht met dalen en toppen en vooral lang.

Begroeid met veel groen struikgewas, lage bomen en meerder bloemen, roze gekleurde overheersen op dit moment.

Flashback naar gisteren :

Two peoples Bay geadviseerd aan Jeroen door een van zijn broers ;) , mooie plek, prachtig strand en opvallend hoe leeg het was , maar wel een gesloten informatie centrum wat er goed uit zag, skelet van een walvis lag buiten uitgestald.

Lopende naar het strand op zoek naar een Noisy scrub bird, en wat zou het gaaf zijn als we hier ook die zwarte Cockatoo met rode kop zouden kunnen zien, die hier gezien is in 1993.

Maar ja , die Cockatoo was toen waarschijnlijk gewoon op vakantie...

Wel liep Jeroen op het strand onderweg naar een mooie foto van de zgn. Olifantenpoten stenen liggend in de zee.

Begint hij te schreeuwen, komen .....

Wij rennen, en ja zagen nog net de geel/oranje- zwart gekleurde slang wegschieten van zijn zonneplekje op het strand onder een dode boomtak.

Navraag bij zowel eerst de enige passant, een elektricien die even een peukje kwam doen hier in dit prachtige gebied als de latere campingbazin blijkt dat het om een Tiger Snake ging.

De foto's zijn goed gelukt !

Nog heerlijk op een bankje gezeten aan de baai, om ons heen , net als bijna overal.. verse kangoeroepoep.

Hoort er al bijna bij, de jongens hebben nog filmpjes opgenomen van kangoeroes op de camping in Woodpoint voor school.

Die van Jelte mag ik hier ook geven op het log, voor alle kangoeroe liefhebbers, oa. Lara, Lotte, Melle, Daan , Geno en alle anderen.

Ga er vanuit dat de link werkt, maar ben nog wel aan het zoeken soms .

Groetjes vanuit een rijdende campervan geschreven ditmaal

Nicole