the-wallabys.reismee.nl

Dinsdag 15 december

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met een nieuw verhaal.

Vandaag dinsdag 15 december hebben we kort gereden, eigenlijk doe je altijd lang in Australie, maar nu een keertje niet.

We gingen naar Albany, Jelte dacht dat de naam van de stad misschien kwam van het land Albanië, maar dat bleek de naam te zijn van " the Duke of Albany " die het plaatsje heeft veroverd.

Daar hebben we koffie gedronken , hele lekkere koffie en appelsap met 4 cakejes voor 51 Australische Dollar .

Toen zijn we doorgereden naar ''Two Peoples Bay'', daar hebben we buiten geluncht , Jelte was de masterchief Australië chefkok in de camper.

En Tjomme was de masterchief Australië grapjesmaker volgens Tjomme, volgens Jelte fijnproever.

Toen zijn we naar het strand gelopen, daar zagen Jelte en Tjomme een hele grote hagedis , die zoeken we nog even op, en toen we daar eenmaal waren heeft papa foto's gemaakt ,hebben Jelte en Tjomme grachten gemaakt en mama heeft rondgelopen over het strand.

We zagen een " Tiger snake ", oftewel een giftige slang .

Van de camping mevrouw hebben we gehoord dat de slang heel veel bijten kan en dat kan die heel goed. Hij geeft per beet weinig gif, maar bijt wel heel vaak, waardoor de slang toch erg giftig is.

We zagen ook een " Sea Eagle", cool he een zeearend.

Op de camping is nu niet veel te doen, maar we kunnen wel lekker voetballen op het grasveld.

Het was een heeeeeele leuke dag .

Doei tot de volgende keer !

Jelte en Tjomme

Peter, Marieke, Kim en Joyce

Wat een cool verhaal weer! Jullie schrijven ook echt cool en wat jullie allemaal al beleefd hebben...wow! En een potje voetballen dat willen wij ook wel. Kom maar gauw naar Queensland!