the-wallabys.reismee.nl

Rottnest island

Aangekomen in Camping Woodpoint, gelegen in een natuurgebiedje onder Fremantle. Bewuste keuze : laundry, pool, WIFI...

Gelukkig de kinderen en onszelf voorbereid dat niet altijd alles werkt, WIFI helaas al ruim 1 week out of order, broken cable somewhere over the campsite.

En dit bleek later ook de volgende dag nog zo te zijn.

Verder prima verblijf, gewoon op nummer 92 :)

Middag benut voor de was en huiswerk van de jongens. Twee spelling lessen, eerder twee rekenlessen onder de palmbomen in Kallibarrie en daarna weer snel het zwembad in!

En heel bijzonder om weer de laughing kookaburrra te horen sochtends vroeg, savonds , prachtig !!

We worden vaker aangesproken omdat ze Nederlands horen spreken, ook nu een NL vrouw, getrouwd met een Australier, na 5 jaar in het kleine Brabant ( aldus de Australier ) te hebben gewoond gekozen voor Australie.

Wonen nu in Queensland, maar trekken voor de tweede keer door heel Australie heen, zijn erg onder de indruk van de mooie stranden in het westen en eveneens van de Nederlandse schepen die hier destijds zijn gestrand, net als wij eerder in Fremantle.

We krijgen veel adviezen en waarschuwingen mee voor de Nullarbor en een kaart speciaal voor dit deel. Weer waardevolle adviezen, we gaan kijken waar we komen, maar hebben weer veel nieuwe punten gehoord die ook erg mooi zijn.

Vrijdag 11 december naar Rottnest Island geweest , met de ferry, en verder op de bike. Wennen voor ons om links te fietsen, wel fijn om weer even te kunnen fietsen.

Fiethelm verplicht volgens WA law. Bij navraag beaamt dat zij ook niet gewend zijn aan fietsen met helm, maar helaas op Rottnest Island schijnen de agenten er op te letten en kan je een boeten van 200 AUD kosten.

Bleken zelfs meerdere politie agenten rond te toeren over Rottnest Island.

Voor het eerst echt last van de beruchte OZZIE groet, waaien met je handen om de vliegen weg te jagen.

En jawel de Quokka gezien op meerdere plekken in Rottnesst, je snapt wel dat de Vlamingh destijds deze beesten aanzag voor een rat, gezien hun lange staart, maar hun korte voorpoten en staand op hun achterpoten zie je ook dat het buideldieren zijn.

Prachtig snorkelen in azuurblauwe Indische Oceaan door Jelte, Tjomme en Nicole.

Jeroen vervolgens op zijn fietsje de hele westkust afgefietst op zoek naar vogels die het waard zijn om op de plaat vast te leggen.

Resultaat mager bij terugkomst, op terugweg nog wel nest visarenden gezien op de rotsen en Eastern Reef Egrets.

Al met al prachtige strandjes en snorkel mogelijkheden op Rottnest island.

Terugweg krachtige zuidooster wind, wow wat een golven, goed om tijdens de terugreis met de Jetty nog eens de uitleg te bekijken over wat te doen in geval van emergency.

Laatste boot terug, veel personeel ook weer retour met de ferry richting Fremantle.

Pa en Ma Cornelissen

Leuk om te lezen, dat jullie Australië-vacantie zo goed en
gaaf is met alles wat jullie al hebben gezien en gedaan.
Ook Jelte en Tjomme vermaken zich volgens ons ook heel
goed. We genieten erg van jullie berichtjes! Dus maak er met z'n viertjes iets heel moois van!!!! Groetjes Henk/Diny
Opa/Oma