the-wallabys.reismee.nl

Galleries of pink gallah

Galleries of pink gallahs

Zaterdag 5 dec kwamen wij aan in Kalbarrie.

Ondanks dat de naam van de plaats mogelijk anders doet vermoeden is het niet meer dan een gehucht dat is opgebouwd met moderne strakke gevels op een ondergrond van rood sandstone.Dit kenmerkte overigens het hele gebied. De rIt er naar toe was goed te doen. Spotify aan en gaspedaal zo diep mogelijk ingedrukt houden, dat betekent dat je automatisch ergens komt. De grote logge bak reed met enig tegenspurten 110 km p/uur , harder mocht en kon je ook niet, benauwde smalle wegen en zijn rode licht opgehoogde bermen, doemde continu op. Australiers geven er dan ook een mooie draai aan de edges: "soft shoulders".

Na een uurtje weg te zijn uit hetplaatsje Lancelin in ons geval betekent

dat koffie drinken, koffie drinken, stekker van de camper uit de camping oplaadstation,gas afsluiten, eten en nog eens koffie drinken, kwamen we voor een half uurtje in noodweer terecht. de hemel kleurde zich zwart en inderdaad met bakken....

Blijkbaar, zonder dat we het door hadden, speelt moeder natuur hier gelijk op in en

vele kangeroes, rukte an mars, vanuit hun dorre landschap de weg op. op zoek naar de spaarzaam met water gevulde gaten

Dit hebben we geweten : Met zwetende en piepende banden konden we een crash voorkomen. wat wil zeggen het beest schuin voor ons de weg op schoot maar viel in al zijn haast en stress om en gleed door alsof hij op ijsbaan de bocht miste door naar de kant. Volgens Jelte en de achteruitkiijkspiegel bracht het beest het er goed vanaf, stond op en schoot over de rode soft edges zijn eigen natuur weer in.

De weg naar het natuurwonder Pinnacles(limestone natuurtorens gevormd door wind en voormalig rivier- en zeewater), bracht nog veel meer kangeroes. jawel wildlife in een notedop. de boys vonden het prachtig. Na ons hittebezoekje van de Pinnacles bracht het bezoekerscentrumpje ons weer koffie en ijs.

Plusminus 600km verder kwam Kalbarrie in het vizier, dit een moderne badplaats,

ruime boulevard inclusief overdreven grote grasvelden en een rivier die uitmond in de Indische oceaan. We werden verwelkomd door groepen pink gallahs die het groene gras van de blvd. een verdraaid leuk tintje gaven. we draaiden de camping op en werden verder gegroet door ontblote manlijke bbq gasten, aan een groot grenzende zekerheid een populaire bezigheid onder Australiers. Wij besloten ons eten dit keer toch maar in de camper te bereiden en sloten de avond af met een zak pepernoten en een chocolade letter "J"