the-wallabys.reismee.nl

Eerste dagen Down Under

De eerste dagen in Fremantle Prison was een goede keus.

Bijzondere accomodatie, Poolse taxichauffeur was nog niet op de hoogte van de sinds enkele jaren geopende YHA in Prison.

Bij het wegbrengen was zijn groet: " Have a good first night in Prison :)"

Goede bedden, wel nog wat zoeken naar het ritme. De jongens hebben (bijna) geen last gehad van een jetlag. Tjomme slaapt overal in bijzondere houdingen.

In de YHA allemaal foto's van gevangenen, die daar vast hebben gezeten, of ontsnapt waren, wel allemaal weer terug gevonden natuurlijk.

De vrouwen gevangenis werd verzorgd door discreet en getraind vrouwelijk personeel en de matrone woonde met haar gezin aan de poort van de gevangenis.

In Fremantle , ontspannen sfeer in gemoedelijk dorpje/voorstadje van Perth, eerste dag rond gelopen.

Volgens onze taxichauffeur is Fremantle ,naast Guildford een van de eerste 2 nederzettingen in West Australië, daarna is Perth gebouwd.

Op terras gezeten van Monk , met eigen bierbrouwerij, kunnen niet zeggen of het lekker bier was, de 5 zat nog niet in de klok, maar realiseerden ons later dat er altijd wel ergens een 5 in de klok zit, dus.........

Jeroen heeft bijna zijn best betaalde foto gemaakt van een dame met paars haar in de kapsalon die werd geknipt, maar helaas.. " not the guts "

Over het strand gelopen, langs the Round House ( oudste publieke gebouw in WA en voormalige gevangenis voor de vrouwengevangenis) en nog naar de Shipwreck galery geweest in het WA Museum.

Bijzonder om allerlei gevonden voorwerpen en zelfs een deel van de Nederlandse Batavia te zien in Australië.

De jongens hebben een filmpje opgenomen voor school, mooie aansluiting met recent het thema VOC. Voor de zuidwest kust van Australië zijn 4 Nederlandse schepen vergaan, waarvan de Batavia de bekendste is.

De volgende dag de camper opgehaald, nu een taxichauffeur uit Servie.

Overigens valt ons allemaal op dat bijna alle Australiërs een prettige en open houding hebben in het eerste contact.

Dat maakt het weer makkelijk om contact te leggen.

Wat langer moeten wachten op onze camper, om deze reden nog wel een versterker meegekregen, zodat we de muziek van de telefoon kunnen afspelen in de camper.

Verder een fles wijn en een 50 euro bon van Coles supermarkt.

Dat laatste is niet verkeerd, want de prijzen van het eten en drinken is weer even wennen hier.

Al gestart met de reis naar Nambung national park , en na even zoeken een camping gevonden aan het strand, beetje verweerde kranen en toiletgebouw, oude hippies op de camping , vriendelijke mensen , prima eerste nacht in de camper.

Groet Jeroen ,Tjomme, Jelte en Nicole

Ben (thedownunder.reismee.nl(

welkom in oz.

leuk je eerste verslag vanuit Fremantle!
Wist je dat de emigratieroute per boot vroeger ( jaren 50&60) als eerste bij aankomst in Australie, de Warf in Fremantle aandeed?
Wij zijn al meer dan 200 dagen aan het toeren, maar gaan jullie nu zeker volgen en kijken wat jullie gaan doen.
Greetzzzz Ben

Marieke vanuit Queensland

Leuk om jullie te volgen!
Enne...er lopen zeker nog gevluchte gevangenen rond! Ik zou maar oppassen, haha!
En verstoppertje in Nambung NP?!
Goeie reis and no worries!