the-wallabys.reismee.nl

Namib Section of Namib Naukluft National park

1. Namib   Section  of the Namib Naukluft Park

Na gepassioneerde uitleg en Tour met Nic van Charly Desert Tours over the Little Five in de middag naar the regionaal office in Swakopmuof the Ministry of Environment and Tourism ; Directoraten of Wildlife and National Parks.
    Mond vol, achteraf had ik foto's moeten maken zoals Jeroen zei . Een oud vervallen herenhuis. For permits go up the stairs. Dan een gang vol met posters over de natuur en wildlife of Namibia. Uitgezakte leunstoelen. Drie officies, 1 met reception en 1 met permits op eenA4tje geschreven aan de deur hangend.
    Nadat een meneer voor mij weg was bij de permits daar naar binnen.
    Vriendelijk, goed gevulde donkere vrouw, modern kapsel, oversized niet modieuze groene overall aan.
    Heb na uitleg permit binnen om door dit deel te rijden en om een nacht te overnachten. Eerst moest ik kiezen vooraf, daarna bij uitleg en tevens twee dikke ouderwetse stempels : You can stay where you want to, it's for all the 3 sites. Wildkamperen, zin in !
    Eigenaresse appartement sprak ons bij vertrek, naast betalen , veel enthousiasme, lovend over Namibia, ja zij herkende het verschil tussen gekleurde en blanke mensen, zij wilde het ook niet, maar heeft goed vertrouwen dat het de komende generaties steeds zal verbeteren. Zij ziet zeker toekomst voorNamibia.
    De donkere mensen gingen vroeger niet naar school, dat begint nu te komen.Enthousiast verteld ze over de 3 gekleurde kinderen bij haar dochter op school.
    Na verontrustende berichten dat er geen kampeerplekken zouden zijn bij terugkomst Sossusvlei ( we willen liever zelf kiezen zo zijn wij ...), meteen begrip, zij ging het wel ff regelen. En ja hoor sms'je al binnen met een reservering . Top Eveline !
    Volgende dag met wederom zeer enthousiaste en goede uitleg over onze auto met daktenten door driver die de auto kwam brengen op pad.
    Auto volgeladen bij de supermarkt , kun je altijd goed aan Nicole overlaten.
    Jeroen vraagt zich altijd af wat we gaan doen met al die blikjes eten etc.
    Overal op de straat staat wel een donkergekleurde (meestal) man die bv je karretje wil terugrijden, bedoeling is dan om 5 cent te geven, wat echt niets is voor ons.
    Op weg naar het park, heel snel ben je buiten Swakopmund en tsja dan is er niets.. Verharde weg wordt gravenweg, goede gravelweg wordt minder goede gravelweg.
    Onderweg een kameleon op een steen gezien, zelfs lopend en veranderend van kleur.
    WOW !
    Weer later struisvogels, spiesbokken (onyx ) en een gier met rode kop, best dichtbij in een boom.
    Halverwege de middag aangekomen op onze kampeerplek, na nadenken gekozen voor Ganab en niet voor Blutkoppie.
    Reden is dat we bij Ganab volgens de mevrouw van de permits meer kans hebben op zien van dieren bij een waterpole.
    Aangekomen prachtige plek, wat een zonsondergang , Robert Redford liep rond net als in Out of Africa :)
    Gewoon genieten dus, waterpole niet door ons gezien, wel spiesbokken ( beslopen door Jeroen en Tjomme voor de foto) , struisvogels en ook andere vogeltjes en een nachtdier, waarschijnlijk vogel die we veel gehoord hebben, maar niet gezien.
    Daarna onze eerste nacht slapen in de daktenten.
    Morgen door naar camping dicht bij Sossusvlei.

Geno

Mooie indrukwekkende reis. Jullie hebben de eerste week al veel gezien. De blogs lezen lekker relaxed. Jelte en Tjomme schrijven erg leuk. Nog veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen.