the-wallabys.reismee.nl

Etoshaaa

Etoshaaa

Nou we gingen dus naar Etosha en ik zal het ff uitleggen: dat is een park zo groot. Als de helft van Nederland en er leven allemaal wilde dieren in echt supervet dus. Maarja wij dachten, we gaan naar onze camping en dan zien we later wel wat dieren. Maar toen hadden we echt 1 minuut gereden ofzo en toen zagen we al een hele groep dieren met struisvogels, zebra' s, wildebeasten (dat zijn een soort buffels maar het rare is dat het juist hele rustige beesten zijn) giraffes en nog allemaal coole beesten. Maar toen gingen we dus naar de camping en die was gelukkig helemaal omheind met hekken en toen gingen we daar een beetje rustig zitten na een hele dag rijden maar dat was niet voor lang want daarna gingen we bij een waterpoel kijken en daar waren heel veel mensen aan het kijken en het duurde effetjes maar toen zag Tjomme een NEUSHOORN!!! En dat was echt cool echt zielig dat ze met uitsterven bedreigd zijn. En toen kwamen er een paar jakhalsen. Dat klink heel cool maar ze waren kleiner dan honden -_- Maar gelukkig kwam er nog meer wild. HYENA'S!!! Echt cool maar toen kwamen er nog meer neushoorns!!! En nu waren er ook 2 kleintjes!!! En toen hadden we daar nog een tijdje gewacht tot er nieuwe dieren kwamen maar die kwamen er niet dus gingen we weer naar de camper. Maar het was wel vet dat we al die neushoorns hebben gezien!

De volgende dag gingen we weer vroeg op o, weer naar die waterpoel te gaan, nouja eigenlijk niet ''we'' want ik kon niet wakker worden dus gingen papa Tjomme en mama er met z'n drieën naartoe. Toen ze terugkwamen zeiden ze tegen mij dat er alleen een paar vogeltjes waren maarja, je weet het nooit hè, misschien hebben ze wel gezien hoe een leeuw een gazelle pakte en opat ;)
Nouja daarna hebben we veel rondgereden en kwamen we echt iets supervets tegen; namelijk dat een hele kudde olifanten bij een waterpoel echt super dichtbij stonden te drinken!!! En daarna toen we weg wilden rijden staken ze ook nog eens vlak voor ons de weg over!!!!! Dat was echt heeeeeeeel vet!!! Toen we weer terug kwamen bij de camping gingen papa en mama nog ff met z'n tweeën naar de waterpoel en ze zeiden dat ze niks gezien hadden maar zoals ik al zei: je weet het nooit hè ;)

De volgende dag gingen we weer rijden, om kwart over zeven al! Nou het was echt wel leuk maar het leukste was toch wel dat we een luipaard vlak langs ons hebben zien lopen!!! En er waren later ook nog giraffes die je zowat kon aaien! Ze aten gewoon bijna over je auto heen!!! Nou, dat was dus allemaal echt heel vet, alleen gingen we na de giraffes helaas weer uit Etosha, op naar de laatste paar daagjes!

Verstuurd vanaf mijn iPad
Terug